loading...
.:: کتابخانه الکترونیکی ::.
یار مهربان بازدید : 269 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (5)

 نام کتاب : آغا محمدخان قاجار 

 نویسنده : امینه پاکروان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  نام کتاب : کتاب زندگی جورج اورول 

 نویسنده : ب.اوکسلی                

 


   نام کتاب : بهداشت روانی

   نویسنده :سیما فردوسی

 

 

 

 

 

 

 

 

  

نام کتاب : موشی که می دانست 

   نویسنده :  پل چوی                   

یار مهربان بازدید : 268 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (2)

نام کتاب : تقویم رسمی سال ۱۳۹۳

نویسنده : موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۲۱۴ کیلوبایت

توضیحات : تقویم رسمی سال ۱۳۹۳ خورشیدی به همراه ماههای قمری و میلادی و مناسبتهای و تعطیلی های پیشبینی شده و رویدادهای نجومی سال جدید در قالب PDF

یار مهربان بازدید : 397 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (2)

نام کتاب : زندگی جورج اورول

نویسنده : ب.اوکسلی

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۲۱۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل  : ۱,۶۵۰ کیلوبایت

توضیحات : اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول داستان نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناش و پرفروشش مزرعه حیوانات و هزار و نهصد و هشتاد و چهار می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیشتر از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتابها می‌نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می‌شود. بیشتر شهرت او وابسته به دو رمان پادآرمانشهری اش مزرعه حیوانات و هزار و نهصد و هشتاد و چهار است که تحت کنترل درآمدن زندگی و حتی افکار مردم را در جهان آینده توصیف می‌کند. او در این کتاب مدل حکومتی اتوپیامحورانه (آرمانشهری) که در نیمه نخست سده بیستم بسیار محبوب بود را به چالش کشیده و نشان می‌دهد که چگونه بهشت ادعایی انقلاب‌های مردمی نهایتاً به دوزخی ابدی و غیرقابل تحمل تبدیل می‌شود. در واقع هر دو کتاب مزرعه حیوانات و هزار و نهصد و هشتاد چهار دارای یک محتوا و به ویژه در نقد مدل حکومت کمونیستی است و تنها فرم دو کتاب متفاوت است. کتاب نخست غیرمستقیم تر و کتاب دوم که چهار سال پس از آغاز جنگ سرد چاپ شد، صریح تر سیستم‌های توتالیتر (تمامیت خواه) را به نقد می‌کشد.

یار مهربان بازدید : 498 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (0)

نام کتاب : آغا محمدخان قاجار

نویسنده : امینه پاکروان

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۳۰۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل  : ۱,۹۲۰  کیلوبایت

توضیحات : ژان گور می‌نویسد: آقامحمدخان باریک اندام و متوسط القامه بود و چشم‌های زیبا و جذاب و دهانی کوچک داشت. هرکس دهان کوچک و چشمان زیبای پسرک را می‌دید، تصور می‌کرد بر روح وی هوا و هوس غلبه دارد؛ اما وقتی آن پسر سیزده ساله کلاه را از سر برمی‌داشت و چشم بیننده به پیشانی بلند وی می‌افتاد، تغییر نظر می‌داد و می‌فهمید که کسی که دارای آن پیشانی بلند است، مقهور هوا و هوس نمی‌شود.آقامحمدخان تیراندازی، سوارکاری و خواندن و نوشتن و حفظ کردن قرآن را نزد مادرش جیران خانم – که از بهترین تیراندازان بود – فراگرفت. او در سیزده سالگی جزو بهترین تیراندازان قشون محمدحسن خان بود و فرمانده دستهٔ تجسس یا طلایه‌دار قشون پدرش گردید. وی با آن سن اندک، شجاع و بااراده بود و از مرگ ترسی نداشت. او فردی بسیار کتابخوان بود و حتی شب آخر عمرش نیز این عادت را ترک نکرد. دشمنانش خواجگی و بیکاری اش را دلیل کتابخوانی اش می دانستند، ولی او حتی در جنگ ها نیز کتابخانه شخصی اش را با خود حمل می کرد. همچنین سال ها به تحصیل علم فلسفه نزد شیخ علی تجریشی پرداخت. وی به زبان های فارسی، ترکی، عربی و روسی مسلط بود و به زبان فرانسه آشنایی داشت به نقل از ژان گور.

یار مهربان بازدید : 480 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : بهداشت روانی

نویسنده : سیما فردوسی

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۳۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل  :  ۷۴۳ کیلوبایت

توضیحات : امروزه اعتقاد بر این است که با پىشرفت علم، صنعت و فن آورى، آمار بیمارى هاى روانى نیز بالا رفته است و بیش از پیش شاهد مشکلات و معضلاتى هستیم که بر جسم و روان انسان ها تأثىر مى گذارد.در کتاب حاضر سعى شده است مباحث اساسى در بهداشت روانى با زبانى ساده و با ذکر مثال هاى متناسب با سن و شراىط نوجوانان ارائه گردد.

یار مهربان بازدید : 479 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (1)

نام کتاب : موشی که می‌دانست‎

نویسنده : پل چوی

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۲۰

قالب کتاب :PDF

حجم فایل :۳,۱۰۰ کیلوبایت

توضیحات : دومین کتاب از مجموعه‌ی ۳ جلدی قصه‌های موش کوچولو، تحت عنوان «موشی که می‌دانست…» داستانی آموزنده است که به کودکان اهمیت کمک کردن به دوستانشان را گوش‌زد می‌کند. این کتاب، اثری از پل چوی است که در سال ۲۰۱۲م انتشار یافته و اکنون با ترجمه‌ی زینب کریمی (اور) در دسترس دوستداران زبان فارسی‌ قرار دارد. مجموعه‌ی ۳ جلدی «قصه‌های موش کوچولو» به‌تدریج منتشر می‌شود و بنا به خواست مترجم، به‌طور رایگان در اینترنت قابل دریافت خواهد بود.

یار مهربان بازدید : 338 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : موشی که کوچک بود

نویسنده : پل چوی

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۵

قالب کتاب :PDF

حجم فایل :۲,۳۷۰ کیلوبایت

توضیحات : اولین کتاب از مجموعه‌ی ۳ جلدی قصه‌های موش کوچولو، تحت عنوان «موشی که کوچک بود…» داستانی آموزنده است که به کودکان اهمیت خودباوری و اعتماد به نفس را گوش‌زد می‌کند. این کتاب، اثری از پل چوی است که در سال ۲۰۱۲م انتشار یافته و اکنون با ترجمه‌ی زینب کریمی (اور) در دسترس دوستداران زبان فارسی‌ قرار دارد. مجموعه‌ی ۳ جلدی «قصه‌های موش کوچولو» به‌تدریج منتشر می‌شود و بنا به خواست مترجم، به‌طور رایگان در اینترنت قابل دریافت خواهد بود.

یار مهربان بازدید : 848 دوشنبه 16 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : دلواپسی های مگره

نویسنده : ژرژ سیمنون

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۴۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۲۵۰ کیلوبایت

توضیحات : سربازرس «مگره»، درگیر پروندة جنایی عجیبی با گره‌های کور بسیار است. در خانواده‌ای مردی کشته شده است و همسر و خواهرزن وی مظنونین اصلی به شمار می‌آیند. مگره و کارآگاهانش بارها و بارها از این دو بازجویی کرده و خانه را بررسی می‌کنند و بالاخره سرنخ‌هایی به دست می‌آورند. در این خانوادة غیرمعمولی، همه با هم دشمن هستند و قصد جان هم را دارند. هیچ‌کس به دیگری اعتماد ندارد، طوری که از خوردن و آشامیدن در منزل هم حراس دارند. در شبی که قتل به وقوع پیوسته بود، خواهرزن به قصد کشتن خواهرش قهوة وی را به سم آغشته کرده بود، اما مقتول به اشتباه آن را آشامیده و در حالی که می‌خواسته به همسرش شلیک کند، از پای درآمده بود.

یار مهربان بازدید : 344 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : زنانگی به توان ابدیت

نویسنده : سارا نرا

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۲۵۰ کیلوبایت

توضیحات : خانه من تغییر کرده. اونقدر زیاد که وقتی وارد میشم کفشامو مرتب و منظم تو جا کفشی گذاشتم. برق سینک آشپزخانه چشمم رو زد. نه تنها هیچ ظرف نشسته ای نمونده بلکه ماشین ظرف شویی هم خالیه. لیوان ها و ماگ های رنگی من به طرز غریبی مرتب توی کابینت چیده شدند. دلشوره گرفتم مثل نزدیکای عید، یا وقتی اتو کشیده منتظر اومدن مهمونم. میزهای تمیز و یه شاخه گل توی ماگ نارنجی. این وحشتناکه … یه زنانگی عجیب داره توی این خونه نفوذ میکنه.

یار مهربان بازدید : 383 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (2)

نام کتاب : ۳۰ قدم الهی به سوی آرامش و رفع افسردگی

نویسنده : دکتر حمیدرضا انصاری

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۵۰۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۴,۳۵۰ کیلوبایت

توضیحات : مهمترین عاملی که نور و برکت الهی را قطع نموده و انسان را به سمت افسردگی، اعتیاد و عارضه های روحی و رفتاری سوق می دهد، عدم توانایی او در کنترل نفس می باشد. کنترل نفس بنا بر گفته کلیه ادیان الهی، والاترین خصیصه انسان در نزد خداوند است که به آن تقوا اطلاق می شود. کتاب حاضر در برگیرنده روشی جدید و الهی برای رام کردن نفس سرکش و نجات افراد از افسردگی، اعتیاد و عارضه های روحی و رفتاری می باشد که این امر با ایجاد ایمان در افراد و تغییر بنیادی باورهای آنان میسر می گردد . در عارضه اعتیاد نیز اگر یک فرد دوره ترک مواد را طی کند، تنها وابستگی جسمی وی به ماده مخدر رفع خواهد شد. بنابراین برای رفع مسائل روانی و ریشه های اصلی گرایشش به مواد و جلوگیری از عود مجدد اعتیاد، لازم است که به طور بنیادی باورهای شخص تغییر پیدا کند . که این امر به ساد گی با آموزش ها و دستورالعمل های این کتاب میسر می باشد.

یار مهربان بازدید : 187 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

نویسنده : بابک وزیری

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۲۶۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۳۶۰ کیلوبایت

توضیحات : بسیاری بر این باورند که همه قبل از ازدواج رابطه دوستی برقرار می کنند اما در این کتاب سعی شده تا این مساله بررسی شود و مشکلاتی را که برای هر دو جنس پسر و دختر ایجاد می کند بیان کند. هر کاری سنی دارد و اگر زودتر از سن معقول کسی وارد چنین فرایندی شود حتما به صدمات جبران ناپذیری دچار خواهد شد. هستند کسانی که با فهم درست در دام سراب های زندگی نمی افتند و در زندگی به مقام های بالایی دست پیدا می کنند. در این کتاب چندین رابطه مثال زده شده و بعد به تفسیر آن ها پرداخته شده است در دو فصل به رابطه دانشجویان در دانشگاه نیز پرداخته شده است.

 

یار مهربان بازدید : 240 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  رمز موفقیت

نویسنده : دیل کارنگی،جیمز آلن و الا وایلر

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۱۴۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل  : ۹۱۲ کیلوبایت

توضیحات : موفقیت در هر کار مستلزم تحمل رنج و مرارتهای بسیاری است که برای رسیدن به توفیق، باید بهای آن را پرداخت. افرادی هستند که در راه رسیدن به توفیق، ‌از تحمل زحمت و محرومیت سر باز می‌زنند که این خود به معنی گذشت و چشم پوشیدن از موفقیت است. کسی که استعداد دارد، اگر یاد بگیرید که چطور از استعدادش استفاده کند، کاملاً موفق می‌شود و آن‌چنان به رضایت خاطر و آرامش درون دست می‌یابد که شناخت آن برای افراد غیر هم‌سطح خودش مقدور نیست. شاید حرف بیهوده یی نباشد اگر بگوییم شناخت شکست و دریافت دلایل آن هم، از جمله رموز موفقیت به شمار آید. اما غمبار ترین مساله این است که انسان،‌در سنین پیری و ایامی که نیروی جبران را از دست داده،‌پی ببرد که شکست‌خورده است. تلخ ترین حقیقت این است که انسان در سالهای ناتوانی و و پایان عمر، پی ببرد که از استعداد هایش به حد کافی بهره نگرفته و یا اینکه آن‌ها را در راه غلطی به کار برده است. تلخ تر از این حقیقت آن است که دریابد اشتباهش دیگر غیر قابل جبران است …

 

یار مهربان بازدید : 199 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : یادگار عشق

نویسنده :  فروغ حاجیان

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۷۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل  : ۸۸۷  کیلوبایت

توضیحات : پاییز همیشه برای من فصلی عاشقانه و ماندگار بوده و هست فصلی که برگها حرف می زنند صدای تپش قلب هایم را می شنوند و دارو تجویز می کنند همان اکسیری که با تنفس من به درون ریه هایم جاری می شود دوباره نو می شوم، و جانم رونق می گیرد نگاه من از پنجره همان اتاقی که عشق را برایم تداعی می کند دوباره به خیابان گره می خورد صدای باران می آید و هوا برای من خسته، عاشق و شکرگذار نعمت و فراوانی می آورد. زندگی بدون پاییز هیچ معنا نمی دهد شب ها که ماه خودش را به عاشقانه ها نشان می دهد انگار زندگی در رگ هایم جاری می شود .صدای سوز برف را می شنوم شما هم می شنوید نویدبخش کریسمس بود .همان برفی که همه جا را لباس سفید می دهد و یک رنگی را فریاد می زند من برای آن می میرم .فصل عاشقانه ها بیشتر هویدا می شود دست به قلمم گرم تر و شعر از دهان و ذهنم جاری .برای همین هم هست که دلنشین ترین روزها از آن فصل خزان است.

 

یار مهربان بازدید : 190 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

نام کتاب : مجموعه داستان کوتاه نیشتر

نویسنده : محمد سلطانی

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۷۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل  : ۷۶۱  کیلوبایت

توضیحات : میدانید تفاوت نیش با نیشتر چیست؟ نیش آزردن است؛ نیشتر هر چند دردناک است، ولی پرفایده… آنکه نیش هی زند، بدطینت است و کژدم صفت؛ آى کس که نیشتر میزند طبیعی است مشفق … نیش، کینه و دشمنی به بار می آورد؛ نیشتر، صحّت و سلامتی… نیش، زهر را به دل میچشاند، نیشتر سم را از درون بیروى می کشاند…. نیش، تلخ است؛ تلخی زهر … نیشتر هم تلخ است؛ تلخی دارو …این کتاب هفت داستان کوتاه را دربردارد که اولین و مهم ترین آنها نیشتر نام دارد. نویسنده کتاب یک روحانی جوان است و داستانها بیشتر در شرح و نقد محیط روحانیون است. داستان نخست(نیشتر) داستان به حکومت رسیدن یک ملایزاهد در دوره صفویه است. این کتاب سالها پیش در تهران و فقط یکبار چاپ شده است. ساختار و نثر داستان ها بی شباهت به آثار آل احمد نیست. خواندن این کتاب، به ویژه داستان اول آن را به همه توصیه می کنم.

 

یار مهربان بازدید : 180 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  نمایشنامه مستاجر

نویسنده :  پرویز صیاد

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۹۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۱۱۹  کیلوبایت

توضیحات : پرویز صیّاد از بازیگران سینمای ایران قبل از انقلاب است که علاوه بر بازیگری نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، نویسندگی و تهّیه‌کنندگی را نیز در کارنامۀ هنری خود دارد. او در سال ۱۳۱۸ در لاهیجان به دنیا آمد و در رشتۀ اقتصاد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. فعّالیت هنری خود را در سال ۱۳۳۶ با چاپ شعر و داستان کوتاه آغاز کرد و در سال ۱۳۳۷ به نمایشنامه‌نویسی نیز مشغول شد. او فعّالیت در سینما را از سال ۱۳۳۸ با فیلم «می‌میرم برای پول» به عنوان نویسنده آغاز کرد. پرویز صیّاد در نقش صمد بسیار معروف شد و فیلم‌های طنز انتقادی بسیاری در این نقش بازی کرد. برای چند فیلم شعر، تدوین، نوازندگی، مشاور فیلمنامه، طرّاح چهره‌پردازی را انجام داد. چند کتاب نیز نوشت. در سال ۱۳۵۸ به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا فعّالیتش را در تئاتر و تلوزیون ادامه داد.

یار مهربان بازدید : 202 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  روشهای تنظیم خانواده و جلوگیری از بارداری

نویسنده :  رضا پوردستگردان

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۶۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۴۶۰  کیلوبایت

توضیحات : از دیدگاه تنظیم خانواده، حاملگی های برنامه ریزی نشده و نهایت ا سقط ها بر قانونی است و به عبارت دیگر، هدف از برنامه تنظیم خانواده، تواناسازی زوج ها و افراد به تصمیم گیری آزادانه و مسئولانه در مورد تعداد و فاصله گذاری بین فرزندانشان و برخورداری از اطلاعات و وسایل لازم برای وصول به این هدف و اطمینان از انتخابی آگاهانه و در اختیارگذاردن مجموعه کاملی از روش های مؤثّر و مطمئن، برای جلوگیری از بارداری است. بنابراین، موفقیت درازمدت برنامه تنظیم خانواده، مستلزم رعایت اصل انتخاب آگاهانه و آزادانه است و داشتن آگاهی و دسترسی به بهترین روش های مطمئن، مؤثر، کم هزینه و مقبول پیش گیری از بارداری که بر خلاف قانون نباشد، از حقوق مردان و زنان محسوب می گردد. زوجینی که درحال حاضر و یا برای همیشه نمی خواهند باردار شوند، معمولا در صورت داشتن آگاهی واطلاعات کافی در زمینه دسترسی به خدمت از وسایل پیش گیری از بارداری استفاده می کنند. بنابراین تنظیم خانواده می تواند با هدف به تأخیرانداختن موقت بارداری و یا توقف همیشگی فرزندآوری، مورد استفاده قرار گیرد. در این کتاب سعی شده است روشهای کنترل بارداری به شیوه ای مناسب و آموزنده شرح داده شود.

یار مهربان بازدید : 289 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  زرتشت و تعالیم او

نویسنده :  هاشم رضی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۷۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۱۲۰  کیلوبایت

توضیحات : دینى که این پیامبر ایرانى تعلیم فرمود، یک آئین اخلاقى بود و طریقه یگانه پرستى. دین زرتشت با وجود این که داراى ارزش اخلاقى بسیار است، به اصلاحات اقتصادى و اجتماعى نیز توجه دارد، با چادرنشینى مبارزه مى کند و طرفدار اسکان مردم و خانه سازى است. تربیت چهارپایان اهلى و مراقبت از آنان در چراگاهها، زندگى خانه نشینى، داشتن خانه یا محل سکونت مناسب، رفتار نیکو با گاو نر از دستورات دین بزرگ ایران است. با قربانى کردن از طریق ریختن خون حیوانات مخالف است. مؤمن حقیقى دهقانى است خدمتگذار و واقعى و مربى چهارپایان مفید، سرپرست خانه، و بزرگ ده و درستکار. بنابراین شغل اصلى زرتشتى کشاورزى و مراقبت از چهارپایان است که در گاتها نمودار است. دین زرتشتى نخستین مذهبى است که در جهان از مسئله حیات عقبى و مسئله قیامت سخن به میان آورده و مسئله آخرالزمان را به مفهوم کامل خود طرح کرده است. در دین زرتشت مفهوم بزرگى وجود دارد که نه در آئین مصریان قدیم دیده مى شود و نه در اندیشه هاى بسیارعمیق هندو: جهان داراى تاریخ است و از قانون تحول پیروى مى کند. وضع فعلى، جهان را به مرحله نهائى رهبرى مى کند، و همه نیروها در کار خود، باید به آن راه بروند. در نظر زرتشت دنیا از برنامه استمرار تاریخ پیروى مى کند و میدان جنگ است. مبارزه اى پرشور نیروها را مقابل یکدیگر قرار داده است و این امر واجب است و نتیجه آن تکامل مردم با تقوى و بهره مندى از زندگى جاویدان است. آئین جین و دین بودا با آئین زرتشت مشابهت دارد.

یار مهربان بازدید : 252 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  خلاصه تاریخ ایران

نویسنده :  علیرضا گودرزی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۶۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۰۶۰  کیلوبایت

توضیحات : تاریخ علمی است که زندگی کردن را می آموزد زیرا درس زندگی و آموختن آموزه های دیگران است سرگذشت کسانی است که در زمان خود سرآمد روزگار بوده اند و دیده اند و شنیده اند آنچه را که ما در تاریخ میخوانیم. انسانی که همیشه گذشته را پیش روی داشته باشد  کمتر به خطا میرود و گذشته یعنی تاریخ. تاریخ درسی است که گذشته را میگوید حال را می نگارد و آینده را گاه پیش بینی میکند. بنابراین آموختن آن امری است که کسی را از آن گریزی نیست. میخوانیم شاهانی را که به گذشته ننگریستند و معدوم شده اند و برعکس آنهایی که تاریخ خوانده اند و عیرت گزفته و عمل کرده اند.

یار مهربان بازدید : 166 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  ۱۵۰۰ واژه پرکاربرد در زبان انگلیسی‎

نویسنده :  پوریا برزعلی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۹۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۵۲۰  کیلوبایت

توضیحات : در این کتاب ۱۵۰۰ واژه انگلیسی به همراه معنی فارسی آن گردآوری شده است. کلیه کلمات بر اساس ترتیب الفبای انگلیسی مرتب شده و قابل دسترسی هستند

 

یار مهربان بازدید : 208 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  مجموعه داستان ساحل عشق

نویسنده :  سمانه معزی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۳۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۷۵۷  کیلوبایت

توضیحات : مجموعه ای که در پیش رو دارید مجموعه ای از داستان های کوتاه است که پیرامون موضوع ها و وقایع متنوعی نوشته و جمع آوری شده است. با تشکر از انتخاب شما و فرصتی که برای خواندن این مجموعه داستان صرف می کنید، عنوان این داستانهای عبارتند از : پیرمرد – معجزه نجات – جنون – ساحل عشق – تسبیح آسمان – شب گرگی و مرگ نخلستان

یار مهربان بازدید : 196 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  قرنطینه

نویسنده :  جیم کریس ، ترجمه علی دوستی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۷۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۵۲۰  کیلوبایت

توضیحات : قرنطینه رمانی است با فراز و نشیبهای زیاد ، در قرنطینه ای چهل روزه شخصیتهای متعددی که هر کدام نشانگر طبقه ای از جامعه هستند با چالشهای خود درگیر هستند و برای گرفتن حاجات خود به قرنطینه امده اند جای دور افتاده در فلسطین در اطراف جریکو (یهودیه) و هر کدام با در راه رسیدن به حاجت خود با فراز و نشیبهای زیادی روبه رو می شوند .

 

یار مهربان بازدید : 179 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  فرهنگ امثال فارسی‎

نویسنده :  یوسف جمشیدی پور

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۰۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۴,۰۷۰  کیلوبایت

توضیحات : فرهنگ امثال فارسی شامل امثال و ضرب المثل های است که توسط یوسف جمشیدی پور گردآوری و تدوین شده. کتاب فرهنگ امثال فارسی در سال ۱۳۴۷ توسط انتشارات فروغی به چاپ رسیده است که  شامل: امثال، ضرب المثل ها، حکم، خرافات و فولکلورهای رایج و منسوخ است.

 

یار مهربان بازدید : 222 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  حجاب شناسی

نویسنده :  حسین مهدیزاده

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۰۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۲۸۰  کیلوبایت

توضیحات : گوهر اسلام، سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در راستای این غایت نازل شدهاند. این آموزههای هستمندانه و بایستی از خالق حکیمی تجلّی مییابد که به نیازهای روحی و جسمی، مادی و معنوی، فردی و اجتماعی کاملاً آگاه است. احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است. زن با عنصر حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیهی نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم ساخته و زمینهی رشد معنوی مردان را در اثر حفظ نگاه تأمین میکند؛ همچنان که به مردان مؤمن بگو تا چشمهای خود را از نگاه ناروا « : خداوند سبحان خطاب به پیامبر میفرماید بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح ؛» است به زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خویشتن را به « : همچنین میفرماید چادرهای خود فرو پوشند که این کار برای این است که آنها به عفت شناخته شوند تا از تعرض ». و جسارت آزار نکشند؛ خداوند در حق خلق، آمرزنده و مهربان است شایان ذکر است که حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان، تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست و فقط برای سامان دهی خلقیات و ملکات نفسانی آدمیان مؤثر نمیباشد، بلکه از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است؛ غرایز و التهابهای جسمی، و معاشرتهای بیبندوبار را کنترل، و بر تحکیم نظام خانواده افزوده، و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری نموده، و امنیت اجتماعی را فراهم میسازد.

 

یار مهربان بازدید : 175 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  گفتگوهای من با شاه

نویسنده :  ع‍ب‍دال‍رض‍ا ه‍وش‍ن‍گ‌ م‍ه‍دوی‌

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۴۳۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۴,۱۶۰ کیلوبایت

توضیحات : …شام در کاخ ملکه ی مادر . شاه بسیار سرحال و شنگول بود . در میان میهمانان ، سپهبد یزدان پناه هم حضور داشت که رئیس بازرسی شاهنشاهی است ، و اشاره کرد که اخیرا شکایت ها کمتر شده ، که حاکی از رضایت مردم از دولت است . من گفتم : شاید هم به سادگی به این نتیجه رسیده اند که چون شکایت هایشان به جایی نمی رسد ، دست از شکایت برداشته اند . نه شاه و نه یزدان پناه هیچ کدام شوخی را نگرفتند ، ولی من خوشحالم که حرف دلم را زدم ، اقلا چشم و گوش شاه را باز می کند. به شاه گفتم با وجود این که موقعیت مناسب حرف های خنده دار نیست ولی ناچارم واقعه ی مضحکی را که دیشب در دفتر نمایندگی اسرائیل رخ داده گزارش کنم. و آن عبارت از این بود که من مشغول گفتگو با رئیس ستاد ارتش اسرائیل بودم و درباره ی پیشرفت های ایران حرف می زدیم که ناگهان ارتشبد ازهاری مثل خروس بی محل پرید میان حرف ما وگفت در این جا هر پیشرفتی که انجام گرفته یک علت داشته و آن هم این که همه مثل سگ از شاه می ترسند . اگر کسی دستوری را که او داده انجام ندهد حسابش با کرام الکاتبین است. شاه گفت : خوب اشکال این حرف چیست ؟ ناچار شدم بگویم ترس و وحشت جانشین درستی برای میهن پرستی و انجام وظیفه نیست . شاه گفت : باز هم نمی دانم کجای حرف او اشکال داشته ، که به روشنی منظورش این بود در آینده بهتر است نظریاتم را برای خودم نگاه دارم …

یار مهربان بازدید : 170 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  سفرنامه کروسینسکی

نویسنده :  یوداش تادیوش کروسینسکی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۲۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۹۸۰ کیلوبایت

توضیحات : یکی از منابع مهم عصر صفوی ، خاطرات و مشاهدات مبلغان مذهبی این عصر است که هر چند گاه با اهداف سیاسی ، اقتصادی و مذهبی مدتی را در ایران می گذراندند و اغلب نیز موفق به دریافت امتیازات مختلف سیاسی و بازرگانی برای دولت متبوع خود می شدند. برخی از این مبلغان مذهبی با تسلطی که بر زبان های شرقی داشتند، موفق شدند که از وجهه خاصی در دربار صفوی برخوردار شوند و سال های متمادی را در ایران اقامت کنند. یکی از مبلغان معروف و موثر در جریانات تاریخی اواخر دوره صفوی « تادوز یودا کروسینسکی » است که مدت هجده سال در ایران زندگی کرد و خود شاهد دوره افول دولت عظیم صفوی و سال های سقوط آن بود. کتاب سفرنامه کروسینسکی در ۱۲۵ صفحه در برگیرنده مشاهدات وی از رویدادهای دوره صفوی در ایران می باشد.

یار مهربان بازدید : 211 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  حافظ شناسی

نویسنده :  س‍ع‍ی‍د ن‍ی‍ازک‍رم‍ان‍ی‌

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۶۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۲۳۰ کیلوبایت

توضیحات : کتاب حافظ شناسی جلد اول مشتمل بر ۱۶۹ صفحه به کوشش سعید نیاز کرمانی ، دربردارنده ی مجموعه ی ارزشمندی از مقاله های مختلف با موضوعات بسیار متنوعی است. از بررسی نسخه های مختلف دیوان حافظ گرفته تا بررسی یک واژه در اشعار او تا شرح برخی از غزل ها تا پردازش های تاریخی درباره اوضاع زمانه ی او و شخصیت حافظ همه و همه در این مجموعه قابل بررسی است. در این مجموعه مقایسه های بسیار تأمل برانگیزی میان حافظ و شعرای دیگر همچون خواجو، سلمان ساوجی، سعدی و … صورت گرفته است. از ویژگی های برجسته این اثر بیان دیدگاه های صاحب نظران : پرویز ناتل خانلری ، ایرج افشار ، رعدی آذرخشی ، مهدی حمیدی ، خسرو فرشیدورد ، ادیب طوسی ، ابوالفضل مصفا ، محمد جعفر محجوب ، مهدی برهانی و کیوان سمیعی در شرح دیوان حافظ است.

یار مهربان بازدید : 181 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  رازهایی درباره ی زنان

نویسنده : باربارا دی آنجلیس

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۳۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۳,۴۱۰ کیلوبایت

توضیحات : اگر به شما بگویم که تنها با رعایت چند نکته کوچک می توانید از برخی از رفتارهای همسرتان که شما را عصبانی می کند جلوگیری کنید چه می گفتید؟ چنانچه تنها چند واژه ی جادویی سراغ داشتید که ظرف تنها چند ثانیه ازدید همسرتان شما را به مهربان ترین و بهترین همسر دنیا تبدیل می کند چه اتفاقی می افتد؟ چنانچه تنها با آموزش چند راهکار جادویی و اسرار آمیز به شما کاری می کردم که همسرتان بخواهد هر چه بیشتر با شما باشد چه؟ آیا مطالب فوق برایتان جالب به نظر می رسند؟ اگر چنین است جای درستی آمده اید و کتاب مناسبی را انتخاب نموده اید. این کتاب تنها مختص زنان نیست وفقط هم برای آنها نوشته نشده است هرگز هم دوست ندارم نامزد/ همسرتان شما را مجبور به مطالعه آن کند. این کتاب هرگز سعی در کوبیدن و محکوم کردن مردها ندارد. هرگز نمی خواهم بگویم که همه اش تقصیر شماست. کتابی نیست که فصل فصل آن را پر از دستورالعملها وبکن نکن های متعدد باشد. گویی که شما هیچ اقتدار یا ابتکار عملی در رابطه خودتان ندارید وباید فقط کورکورانه عمل کنید. این کتاب هرگز قصد ندارد چیزی از مردانگی شما بکاهد یا شما را بیشتر به زنها شبیه کند.من رازهایی درباره زنان را برای این نوشتم تا به شما کمک کند در زندگی عشقی واحساسی خود موفق تر و قدرتمند تر باشیدآن را به این منظور نوشتم تا به خواسته های بیشتری از خود تحقق ببخشیدواز پیشامدهای نامطلوب خودجلوگیری کنید. کتاب رازهایی درباره ی زنان نوشته ی باربارا دی آنجلیس شما را بیشتر با زنان و افکارشان آشنا خواهد کرد.

یار مهربان بازدید : 182 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  رازهایی درباره ی مردان

نویسنده : باربارا دی آنجلیس

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۸۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۲۳۰ کیلوبایت

توضیحات : کتاب رازهایی درباره مردان یکی از کتاب های پرطرفدار و محبوب برای زنان می باشد. نویسنده این کتاب باربارا دی آنجلیس در ابتدای کتاب می نویسد: بارها دیده ایم که در تلاش به منظور تغییر مردان زندگیمان، اغلب فراموش می کنیم که خود چگونه تغییر کنیم. لطفاً تمامی ابزارها و تکنیک های ارائه شده در این کتاب را به کار ببندید. چرا که همگی آن ها مؤثر هستند! این تمرین ها را با هزاران زن در میان گذاشته ام و خود نیز هر روز همگی آن ها را در زندگی شخصیم به کار می برم. مجبور نیستید همگی لیست ها را به یک باره و با هم ترتیب دهید و تمامی توصیه ها را با هم به کار ببندید. می توانید، هر بار تنها چند صفحه از کتاب را بخوانید و روی تمرین ها و روش های ارائه شده در همان چند صفحه کار کنید.

یار مهربان بازدید : 162 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  ۱۰۰ مهارت مورد نیاز برای آزمون های زبان

نویسنده : رضا سعیدی نیا

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۹۴۰ کیلوبایت

توضیحات : این کتاب  شامل ۱۰۲ مهارت مورد نیاز برای آزمون های زبان از جمله تافل، تولیمو و … می باشد. مهارت ها به صورت طبقه بندی شده و به همراه مثال درج شده. مراجع آن کتاب لانگ من و گرامر تافل می باشد.

یار مهربان بازدید : 188 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  کاکائو

نویسنده : ژورژ آمادو

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۲۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۴۶۹  کیلوبایت

توضیحات : این کتاب با حمایت مالی اتحادیه اروپا و بنیاد هاینریش بُل در افغانستان منتشر شده است . مسؤولیت انتشار کتاب به عهده بنیاد آرمان شهر است و نشر الکترونیکی بلامانع است . در کتاب ذکر شده استفاده و اقتباس از نوشته های این کتاب با ذکر منبع مجاز است .  نسخه ای که برای ترجمه استفاده شده، کتابی است که “ژان اورنچیونی” از پرتغالی به فرانسه برگردانده و در ۱۹۸۴ برای نخستین بار در فرانسه چاپ شده است.

 

یار مهربان بازدید : 187 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  دیوان خروس لاری

نویسنده : ابوالقاسم حالت

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۵۵۲

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۶۴۰  کیلوبایت

توضیحات : استاد ابوالقاسم حالت ، در ۱۲۹۸ هجری شمسی در تهران زاده شد از جوانی ، زبانهای عربی ، انگلیسی و فرانسه را آموخت و از سال ۱۳۱۴ به سرون شعر روی آورد . پس از تحصیلات متوسطه به استخدام شرکت نفت در آمد. همکاری خود با مجله ی فکاهی توفیق را از سال ۱۳۱۷ آغازید و تا آخرین شماره ی این مجله در آن قلم زد . به گفته ی خود او ، گاهی تا روزی ۱۰ ساعت در این مجله به سرودن شعر طنز انتقادی در قالبهای مثنوی و رباعی و بحر طویل …مشغول بود . اشعارش را با نام خروس لاری ، شوخ ، ابوالعینک و فاضل مآب ، امضا می کرد. او در آن سالها با مجلات امید ، تهران مصور و پیام ایرانی هم همکاری داشت . بهار او را به کنگره نویسندگان ایران دعوت کرد . او با موسیقی هم آشنا بود و ترانه سرایی هم می کرد . اولین سرود جمهوری اسلای را او سرده است . ( شد جمهوری اسلامی به پا…) او از سال ۱۳۲۳ هر هفته چند حدیث از مولا علی را به صورت رباعی ترجمه می کرد و بعدها در مجله ی دانستنیها ، ترجمه ی انگلیسی احادیث را هم در کنار رباعی می نوشت

حاجی که روزی ریش را کرده جدا

بیریشی او نبوده از روی رضا

وقت سحر اشتباهی اندر حمام

مالیده به ریش نوره را جای حنا

کنجکاوی ز عالمی پرسید

کز چه نام آدمی است بشر ؟

خنده ای کرد و در جوابش گفت

چون دو ثلثش درست باشد – شر

 

یار مهربان بازدید : 185 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  یک کتاب زنانه

نویسنده : مهدی سیگاریان وفا

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۳۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۱,۴۲۰  کیلوبایت

توضیحات : اگر توانائی تغییر دیدگاه و نگاه خود را ندارید، اگر نمی‌توانید با خیلی از حقایق روبرو شده و آنها قبول کرده و یا درک نمائید، به مطالعه این کتاب نپردازید! زیرا خواندن این کتاب به درد شما نخواهد خورد! این یک کتاب زنانه است و در مورد حقایق و رایج‌ترین رفتارهای اشتباه در بین دختران و زنان حرف می‌زند و حرفهایش برای خوشایند کسی نیست!!!

 

یار مهربان بازدید : 276 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  آناتومی بدن انسان

نویسنده : خسرو ابراهیم

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۹۱

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۳,۱۳۰ کیلوبایت

توضیحات : کالبدشناسی (Anatomy)، شاخه‌ای از زیست‌شناسی است که به بررسی ساختار و شیوهٔ کار تن و بدن جانداران می‌پردازد. در کتاب حاضر نویسنده، ضمن ارائه ی تاریخچه ی مختصری در معرفی علم آناتومی و پیشگامان این علم از آغاز تا به حال، به برخی از تکنیک های جدید، برای شناخت بهتر بدن و ارتقای سطح اطلاعات علمی دانش آموزان با بهره گیری از تکنولوژی و مطالعه ی بهتر و عمیق تر ساختار بدن، پرداخته است. این کتاب مربوط به رشته تربیت بدنی شاخه آموزشی فنی و حرفه ای می باشد.

فهرست فصل ها :

فصل اول: مقدمه بر آناتومی و تاریخچه آن

فصل دوم: سلول و بافت

فصل سوم: استخوان شناسی

فصل چهارم: عضلات

فصل پنجم: مفاصل

فصل ششم: دستگاه گردش خون

فصل هفتم: دستگاه عصبی

فصل هشتم: دستگاه غدد درون ریز

فصل نهم: دستگاه تنفس

فصل دهم: دستگاه دفع ادرار

فصل یازدهم: دستگاه گوارش

 

یار مهربان بازدید : 230 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  سرگذشت رز

نویسنده : لوئیزا آلکوت – پی. جی. استال

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۲۴۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۹۹۰  کیلوبایت

توضیحات : تلاش بر این است تا برگزیده حکایات و داستان هایی که در کشورهای غربی برای جوانان و نوجوانان و مناسب حال آنان نوشته شده و همچنین خلاصه بعضی از آثار ادبی مهم عالم به زبانی ساده و روشن در اختیار خوانندگان آثار کودک و نوجوان قرار گیرد و داستان ها و افسانه های کهن و نو که سرمشق دلیری و پرهیزگاری و عواطف انسانی است ،مورد استفاده دوستداران ادب و فرهنگ ملل جهان واقع گردد. کتاب سرگذشت رز مشتمل بر ۲۴۸ صفحه است. رز دختر ۱۳ساله‏ ای است که در خانواده ی عموی توانگر خود با ناز و نعمت رشد می‌کند. او در خردسالی نخست مادر و سپس پدرش را از دست داده است. عموی او که پزشکی کار آزموده است او را هم مانند هفت پسر خودش با مهربانی بزرگ ‏می‌کند….

 

یار مهربان بازدید : 238 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  ۱۱۰۰ کلمه ضروری زبان انگلیسی برای آزمون های زبان‎

نویسنده : رضا سعیدی نیا

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۳۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۷۰۸  کیلوبایت

توضیحات : در این کتاب معادل انگلیسی بیش از ۱۱۰۰ واژه فارسی بر اساس حروف الفبا مرتب شده است. اکثر این واژه ها، از کلمات پر کاربرد در آزمونهای زبان انگلیسی ،تافل، تولیمو، کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

 

 

یار مهربان بازدید : 172 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب : قصه های هزار و یک شب – جلد ششم

نویسنده : حمید عاملی

زبان کتاب :پارسی

تعداد صفحه : ۲۳۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۷۳۸ کیلوبایت

توضیحات : هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی عربی، ایرانی و هندی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقا هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.


یار مهربان بازدید : 201 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب : قصه های هزار و یک شب – جلد پنجم

نویسنده : حمید عاملی

زبان کتاب :پارسی

تعداد صفحه : ۱۵۶

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۵۴۷ کیلوبایت

توضیحات : هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی عربی، ایرانی و هندی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقا هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.


یار مهربان بازدید : 271 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب : قصه های هزار و یک شب – جلد چهارم

نویسنده : حمید عاملی

زبان کتاب :پارسی

تعداد صفحه : ۲۳۸

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۷۴۹   کیلوبایت

توضیحات : هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی عربی، ایرانی و هندی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقا هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.


یار مهربان بازدید : 539 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  قصه های هزار و یک شب – جلد سوم

نویسنده : حمید عاملی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه : 139

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل : 408  Kb

توضیحات :   هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی عربی، ایرانی و هندی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقا هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.


یار مهربان بازدید : 182 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

نام کتاب :  قصه های هزار و یک شب – جلد دوم

نویسنده : حمید عاملی

زبان کتاب  :  پارسی

تعداد صفحه : 179

قالب کتاب : PDF  

حجم فایل :  512  Kb

توضیحات :   هزار و یک شب مجموعه‌ای از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی عربی، ایرانی و هندی است که به زبان‌های متعددی منتشر شده‌است. اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد و داستان‌های آن را از ریشهٔ ایرانی دانسته‌اند، که تحت تاثیر آثار هندی و عربی بوده‌است. اینکه داستان‌های هزار و یک شب مشخص و روشن باشند و تعداد آن‌ها دقیقا هزار و یک باشد چندان واقعی به نظر نمی‌رسد. اما داستان‌های زیادی زیر نام هزار و یک شب نوشته شده‌است.


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نرم افزار مشاهده ی فایل های PDF

    Foxit Reader :: یک نرم افزار ساده و بسیار سبک جهت باز کردن فایلهای با فرمت PDF و با به اصطلاح فارسی کتابهای الکترونیکی میباشد. این نرم افزار 450 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و به دلیل سبکی و راحتی برنامه، کاربران آن را به هر نرم افزار مشابه دیگری ترجیح میدهند. جهت دانلود این نرم افزار بر روی آیکن زیر کلیک کنید.

    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 363
  • گوگل امروز : 101
  • گوگل دیروز : 114
  • بازدید هفته : 880
  • بازدید ماه : 773
  • بازدید سال : 29,433
  • بازدید کلی : 115,498